Her på siden ligger vi links op til andre sider på internettet, som kan være til gavn for vores medlemmer. Er du medlem af vores afdeling, kan du
få lagt links op, til din egen musikrelaterede hjemmeside. Send en mail til afdelingen, så sørger vi for det praktiske.
Ønsker du selv at designe dit eget logo, skal det måle 250 x 85 pixel.
Rækkefølgen af de links der er her på siden er tilfældig, og ændres hver gang du besøger siden!
|
 |
Fagblad for professionelle musikere. På musikeren kan du også læse anmeldelser af cd-udgivelser, test af nyt grej, jura om skat eller kontrakter og meget andet. Seneste udgave af fagbladet er tilgængelig online til dig. |
|
|
 |
Gateway varetager rollen som distributionsselskab og gør det derved langt lettere for et medlem, at gøre sin musik tilgængelig både digitalt og fysisk. Gateway tilbyde kunstneren at få sin egen webshop til salg af fysiske produkter såsom CD'er, LP'er og merchandise. |
|
|
 |
En non profit fælles globalt, frit og uafhængigt distributions netværk for alle digitale formater. Fair Trade er nøgleordet. DiGiDi er ejet 100% af de personer som bruger distributionen. Der udbetales op til 95% af indtægterne. |
|
|
 |
Som Dansk Musiker Forbunds kursusafdeling tilbyder Artlab efteruddannelse for professionelle musikere. Kursus kan omfatte: workshops, events, netværk, masterclass, support og foredrag i hele landet. Kurserne offentliggøres to gange årligt, og udsendes til alle DMFs medlemmer. |
|
|
 |
Dansk Musiker Forbund er landets største kunstnerorganisation. DMF er fagforening for musikere, musikundervisere, sangere og musikteknikere m.fl. Organisationen tæller ca. 6.400 medlemmer. DMF repræsenterer musikerne på såvel den kulturelle og musikpolitiske side. |
|
|
 |
Hvis du vil lave en audio-indspilning eller en AV-produktion som indeholder musik, skal du først have en tilladelse fra NCB.
NCB giver denne tilladelse på vegne af komponister, tekstforfattere og musikforlag som ejer rettighederne til den indspillede musik. |
|
|
 |
Primuz Event & Marketings formål er at hjælpe kunstnere uden et stort pladeselskab i ryggen, med at lave lokale eller landsdækkende kampagner for nye udgivelser. Gennem deres omfattende netværk, har de kontakt til radiostationer og aviser over hele landet. Det er kort fortalt musikerens eget marketingbureau. |
|